Club League Win Draw Lose played Goals For Goals Against

Då landslagsspelare – nu dömd gängman

https://akamai.vgc.no/v2/images/2336f22d-7710-3a36-ba3e-48c22c735298?format=auto&w=1000&s=5a493bdfc39215e883a6969470254011fd7337e7

Publicerad 12.51

En vann SM-guld, en annan flyttade till Benfica och en tredje till Premier League.

Men en spelare på landslagslägret tog en annan väg:

Rakt in i fängelse på livstid.

Otto Rosengren skakar på huvudet.

Bilden som MFF-mittfältaren har framför sig väcker inga minnen och namnet Laurino Nanga säger honom ingenting. Men han läser rubriken och förstår vad som har hänt.

Otto Rosengren, Malmö FF.

I mars 2019 var Nanga uttagen i en landslagstrupp i fotboll. På Bosön utanför Stockholm tränade han inte bara med Rosengren, utan med Yasin Ayari (nu i Brighton), Samuel Dahl (Benfica), Herman Johansson (FC Dallas) och allsvenskans nuvarande skytteligaledare Isak Bjerkebo (Sirius).

Nu har 23-årige Nanga dömts till livstids fängelse för bland annat fem fall av försök till mord och två fall av förberedelse till mord.

– Det är svårt att förstå att det kan gå så när man ändå är med i ett landslag i så ung ålder. Det är inte det man vill att det ska bli av de människorna, säger Rosengren.

Gängledaren Laurino Nanga döms till livstids fängelse för flera brott.

Sportbladet har kartlagt de 832 ungdomar födda mellan 2000 och 2004 som togs ut till svenska landslagstrupper i fotboll. 53 av dem har i domstol fällts för brott, varav 5 till fängelse.

Brottsrubriceringarna har bland annat varit våldtäkt, rån, våldsamt motstånd, grovt bedrägeri och grovt sexuellt ofredande. Fängelsetiden har varierat från tre månader till tre år.

Siffran kan låta hög, men procentuellt räknat är den undersökta gruppen mindre kriminellt belastad än riksgenomsnittet. Tolv procent av Sveriges ungdomar finns i belastningsregistret, men bland de fotbollsspelare som Sportbladet har kartlagt är andelen hälften så stor.

Med tanke på att män generellt är överrepresenterade i brottsstatistiken måste fotbollsungdomarna dessutom anses ännu mer laglydiga än rikssnittet.

Laurino Nanga sticker ut också bland de tidigare talanger som har fällts, både i fråga om brottens omfattning och straffets längd. Och hans kriminella bana började tidigt.

I en dom i förvaltningsrätten från december 2017 beskrivs den 14-årige Nanga som ledare för ungdomsbrottsligheten i Farsta. Han misstänktes då för bland annat grovt rån, grov misshandel, mordförsök och människorov. En film på tonåringens mobiltelefon visade hur han sparkade och förnedrade ett offer.

Parallellt spelade han fotboll i en av Stockholms ledande klubbar med sådan framgång att han alltså togs ut i en landslagstrupp drygt ett år senare.

Till Sportbladet säger föreningen att de gjorde allt i sin makt för att få pojken på rätt köl.

– Tillsammans med skolan gjorde vi mer än vad som kan förväntas av en fotbollsklubb eller skola för att den här killen skulle ta sig ur det här, säger en ledare för föreningen och betonar att ”fotbollen i Stockholms innerstad sannolikt räddar väldigt många från att hamna snett”.

De ser sitt arbete som viktigt för att hålla ungdomar borta från kriminalitet och menar att de till stor del lyckas. Men Laurino Nanga utgör ett extremfall.

– Vad vi än gjorde så misslyckades vi, tillsammans med samhället, säger ledaren.

Landslagets kontroversiella val: ”Varför?”

Landslagets kontroversiella val: ”Varför?”

19:35

Verstappen, Mercedes and Piastri: The key factors in F1’s silly season

https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YpbPnEj0/s6/max-verstappen-red-bull-racing-2.jpg

The start of summer traditionally marks the moment when attention gradually shifts towards next year’s driver market – the well-known ‘silly season’ in Formula 1.

Ferrari and Charles Leclerc already stole a march on that process ahead of the Monaco Grand Prix by extending their partnership. The exact duration of the contract has not been disclosed, but Ferrari has confirmed that it is a multi-year agreement, meaning Leclerc will remain with the Scuderia into the next decade.

That takes him off the market, but there are still plenty of pieces of the puzzle to be filled across the coming months. And, just like last year, a crucial part of that puzzle revolves around Max Verstappen.

The Red Bull driver previously held the longest contract in F1, with a deal running through to the end of 2028, although he has now been overtaken in that regard by Leclerc.

Speaking to Dutch media including Autosport in Monaco, Verstappen made it clear that he is not thinking about a new deal at all. He would rather wait, for two different reasons: firstly whether he wants to remain in F1 and secondly, which team would offer the best chances of a competitive package and good environment.

“I haven’t signed a new contract for quite a while, but that’s normal,” said the 28-year-old. “It’s absolutely not my biggest concern at the moment, a new contract. I still have two years left.”

Max Verstappen, Red Bull Racing RB22

Max Verstappen, Red Bull Racing RB22

Photo by: Erik Junius

When it was suggested that Red Bull may want to tie him down for even longer, Verstappen replied: “I first need to decide for myself whether I want to continue beyond 2028. That’s why I’m not in a hurry at all. Otherwise, I would have signed a contract until 2040 a long time ago!”

As for the first step – whether Verstappen even wants to continue in F1 next year – he spoke positively in Canada about the ‘agreement in principle’ to change the balance between internal combustion power and electric power to a 60-40 split.

Verstappen said that such a move would “definitely help” in keeping him in F1, although the political reality behind the scenes has proven far more sensitive than that. Several manufacturers oppose parts of the proposal for different reasons– ranging from Ferrari’s focus on ADUO to Audi’s concerns over costs – meaning discussions about a compromise are still ongoing behind closed doors.

It is an important factor for Verstappen’s future, although based on the current situation it seems more than likely that he will stay. For exactly that reason, the four-time world champion was also reluctant to pass judgement on the political process when asked about it by Autosport in Monaco.

“Let’s wait and see what comes out of it,” he said. “I’ve said everything I wanted to say about it. Now it’s up to the FIA and FOM together to make a decision and I hope they make the right decision for the sport.”

Asked whether the FIA is aware that it could be a deal-breaker for him, the Dutchman laughed: “Well, I think they also read your stories. I’ve generally always had good communication with them, so I hope the right outcome comes from it.”

Red Bull hopes Verstappen speaks out, but he has no reason to

Max Verstappen, Red Bull Racing, Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Max Verstappen, Red Bull Racing, Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Photo by: Mark Thompson / Getty Images

Assuming that the eventual compromise is indeed something Verstappen can live with, the next question is naturally which colours he will be wearing in 2027.

Red Bull has repeatedly expressed confidence that Verstappen will simply continue at the Milton Keynes-based team next season. That is partly because the Dutchman has an environment built around him there, but also because of the freedom Red Bull offers him outside F1 – for example to compete at the Nurburgring and to choose which GT3 manufacturer he wants to do that with.

Read Also:

Verstappen has repeatedly stressed that the freedom to pursue his endurance ambitions is absolutely crucial to him, and that he would not even enter discussions with another team if that could not be accommodated.

Last year, two other factors also played a role in Verstappen remaining loyal to Red Bull. The first was, logically, the exit clauses in his contract. After the Belgian Grand Prix, it became clear that Verstappen would be inside the top three in the championship standings heading into the summer break, meaning he could not trigger the clause for 2026.

Secondly, Red Bull had just dismissed Christian Horner and replaced him with Laurent Mekies, a move Verstappen spoke positively about and with whom he has a good working relationship. Politically, it would have been almost impossible to leave only a few weeks after that transition, which is why Verstappen stated in Hungary last year that he would have stayed with Red Bull regardless of the clauses in his contract.

This year, the situation could theoretically be different. Verstappen currently sits seventh in the championship, meaning the clause situation potentially opens up different possibilities than it did a year ago.


#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon, Lucas Auer

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon, Lucas Auer

Photo by: Red Bull Content Pool

Red Bull hopes Verstappen publicly commits to the team before then, partly to avoid another saga like last season and partly because the team is naturally aware of the contractual situation as well.

But from Verstappen’s perspective, there is no need to make such a statement now. He might be better off waiting – both for clarity on the FIA side and to assess the competitive picture, including how things develop at rival teams such as Mercedes and McLaren.

Just like last year, Red Bull has to show Verstappen that it is capable of turning a difficult start to the season into a successful campaign. The Miami upgrade package marked a positive first step, but Verstappen and the team want to see more. Things have gone surprisingly well in Monaco, but the Dutchman added that Barcelona – a circuit featuring several high-speed corners as well – will be the real test to determine how competitive the evolved package truly is.

Read Also:

The 2026 season will above all be a development battle, both on the chassis side and on the power unit side thanks to ADUO, which means Verstappen is best served by waiting before making any public commitment.

Inevitably, that brings back the traditional speculation about teams such as Mercedes. George Russell has a contract in place and was adamant during the April break that he would remain with the Silver Arrows next year, but contracts in F1 are never decisive on their own. Performance always plays a key role.

Ferrari has already moved ahead of any potential domino effect

Charles Leclerc, Ferrari

Charles Leclerc, Ferrari

Photo by: Erik Junius

It means Verstappen once again appears set to play the key role in F1’s upcoming silly season. If he were to leave one day, Red Bull logically needs a shortlist of potential replacements. Leclerc and Oscar Piastri would be among the most obvious drivers to pursue in such a scenario, although the former is definitively off the market following Ferrari’s announcement ahead of Monaco.

Piastri responded skilfully to previous reports linking him to Red Bull by saying that while he is very happy at McLaren, he finds interest from other teams flattering – also for his value as a driver. The Australian, too, has a contract for the upcoming seasons, but as with every driver on the grid, those agreements contain clauses.

That means the ball initially lies with the FIA and subsequently with Verstappen. A move by the Dutchman would trigger a domino effect throughout the driver market. But if he stays put, the market may remain relatively calm at the sharp end of the grid – just as it did last year.

Ferrari, at least, has already positioned itself ahead of any scenario. By securing Leclerc, the team has retained its cornerstone for the future, while Lewis Hamilton has made it clear that he is “here to stay” despite continuous speculation. And if that situation were ever to change, the Scuderia still has Oliver Bearman waiting in the wings alongside the experienced Leclerc.

Ferrari is therefore well covered regardless of what happens. Whether there will be movement elsewhere appears – just as it did 12 months ago – to depend largely on one man. Red Bull would like that man to speak out, but Verstappen has no reason to do so and would be wise to wait until later this summer.

Read Also:

We want to hear from you!

Let us know what you would like to see from us in the future.

Take our survey

– The Autosport.com Team

”Man behöver göra experiment på honom”

https://akamai.vgc.no/v2/images/4d12b92d-9d37-38f8-993c-6850d0c05252?format=auto&w=1000&s=9b2f0f37e3b41416049ae8dce2808ddd22536a08

Han har gått igenom fler motgångar än de flesta kan föreställa sig.

Men på något sätt kommer Dennis Collander, 24, alltid tillbaka.

Och enligt honom verkar det vara helt normalt.

Tokhyllas av Besara: ”Man borde göra experiment på den här killen”

Ovissa framtiden i Hammarby

Läs den stora intervju med Dennis Collander – långt ifrån någon snyfthistoria

RASHFORD’s JOURNEY to the WORLD CUP | FC Barcelona 🔵🔴

Follow the English forward’s journey throughout the 2025/26. From decisive goals to unforgettable performances, relive the incredible season of Rashford as he prepares for football’s biggest stage.

SUBSCRIBE NOW:
▶ www.youtube.com/user/fcbarcelona

🔥Join as a member 👉 https://youtube.com/fcbarcelona/join
📱 App: http://barca.link/kXum50R6rNO
🌐 Site: www.fcbarcelona.com
📸 Instagram: http://www.instagram.com/fcbarcelona
𝕏 X: https://x.com/FCBarcelona
🎶 Tiktok: https://www.tiktok.com/@fcbarcelona
🔵 Facebook: http://www.facebook.com/fcbarcelona
👾 Discord: https://discord.gg/fcbarcelonaofficial
🛍 Get all official Barça apparel from FC Barcelona’s online store: http://barca.link/j8QH30qQh4Y
🔵🔴 #FCBarcelona

Kounde got moves 🕺 #shorts #fcbarcelona #kounde

SUBSCRIBE NOW:
▶ www.youtube.com/user/fcbarcelona

🔥Join as a member 👉 https://youtube.com/fcbarcelona/join
📱 App: http://barca.link/kXum50R6rNO
🌐 Site: www.fcbarcelona.com
📸 Instagram: http://www.instagram.com/fcbarcelona
𝕏 X: https://x.com/FCBarcelona
🎶 Tiktok: https://www.tiktok.com/@fcbarcelona
🔵 Facebook: http://www.facebook.com/fcbarcelona
👾 Discord: https://discord.gg/fcbarcelonaofficial
🛍 Get all official Barça apparel from FC Barcelona’s online store: http://barca.link/j8QH30qQh4Y
🔵🔴 #FCBarcelona

Landslaget köper falukorv till VM – för flera tusen

https://akamai.vgc.no/v2/images/f51e2742-c05b-3c8e-aef9-774f44a67dd3?format=auto&w=1000&s=4d4b99e7fc97ec9ccce8f46ac6329be7973431df

Ann-Marie, 53, fixar spelarnas mat: ”Super busy”

Publicerad 11.30

Ann-Marie Gustafsson säljer kaffe, kaviar och falukorvar till landslaget.

PLANO, TEXAS. Ann-Marie Gustafsson, 53, ska få svenska landslaget att känna sig som hemma under VM.

Med svenskt kaffe, kaviar – och femtio falukorvar.

– Först tänkte jag: snacka om att vara ”spoiled”.

Här bor Sverige under VM

Här bor Sverige under VM

0:50

– Det här, säger Ann-Marie Gustafsson och hivar upp flera kilo choklad från hyllan.

Hon nickar mot påsarna med kexchoklad och Plopp.

– …är till fotbollslaget.

Ute sköljer regnet över Plano, en förstad norr om Dallas. Inne i butiken luktar det sura colanappar och Abba sjunger ”Gimme, Gimme, Gimme” i bakgrunden.

Wooden Spoon ser ut som om någon ryckt upp en svensk lanthandel från en småort, flugit den över Atlanten och monterat upp den igen i Texas – komplett med träveranda, dalahäst och ”välkommen” på dörrmattan.



”Får väl själv köra till Chicago”

Ann-Marie susar mellan hyllorna med sylt, ost och godis. Det är bråda dagar.

VM står för dörren och svenska landslaget har skickat sin inköpslista till den lilla skandinaviska butiken, bara tjugo minuters körning från lagets VM-bas utanför Dallas.

Godiset ligger redan färdigt. Men en sak saknas fortfarande.

Falukorven.

– Om den inte hunnit komma i tid får jag väl köra till Chicago och hämta den själv, säger Ann-Marie.

Texas har mycket bra råvaror, säger hon. Kyckling, kött, bra färs. Men falukorv är exotiskt. De svenska köttringarna måste specialbeställas, skickas från en importör i Chicago och sedan köras med lastbil ner till Ann-Maries kylar.

Ingen kort väg för en korv.

Men så är det heller ingen vanlig kund som har lagt beställningen.

Stressigt

Det var i mitten av maj som Svenska Fotbollförbundet hörde av sig till Ann-Marie. Kunde hon lösa svensk mat till landslaget? Framför allt: kunde hon lösa den berömda korven?

Det blev stressigt. Men än så länge ser allt ut att hinna fram i tid.

Laget har två kockar med sig som ska laga mat till laget. Under tre veckor i Texas ville de kunna röra ihop en korv stroganoff på plats.

– Först tänkte jag, vadå svenska spelare kan inte vara här i tre veckor utan svensk mat? Jag bara, ”snacka om att vara spoiled”, säger hon och skrattar.

Det är högsäsong för mat i butiken på julen. Så denna specialbeställning tillhör ovanligheterna.

Varför tror du att de behöver just korvstroganoff?

– Jag fattar inte heller det. De ska ju bara vara här i tre veckor. Det är inte så att de ska flytta.

Sedan kommer hon på sig själv.

– Fast jag är lite likadan också. Jag och min man har nästan allt svenskt.

Men landslagets inköpslista stannar inte vid falukorv.

Kaffe och kaviar

Finns det svenskt kaffe på hotellet?

Den gamla repliken från kultklassikern Sällskapsresan sitter fortfarande djupt i den svenska folksjälen. Och om någon i landslaget undrar samma sak i Dallas är svaret ja, det ordnar Ann-Marie.

Sedan: kaviar.
Mängder av tuber för nära hundra kronor styck.

Och så godiset: kexchoklad, Plopp. Mjölkchoklad. Flera kilo.
Ann-Marie lägger en av de stora påsarna på vågen. Den landar på runt 105 dollar – plus skatt.

Notan har Ann-Marie inte hunnit räkna ihop ännu. Men bara korven är nog för att få KD-ledaren Ebba Busch, som en gång gjorde den till symbol för svenska matpriser, att baxna: 170 kronor per ring kostar den i Texas.

Och då är den ungefär hälften så stor som hemma i Sverige.

Med över 50 falukorvar landar bara korven på mer än 8 000 kronor. Men – det är en struntsumma jämfört med vad andra svenska sportstjärnor har shoppat för i butiken.

Kalles kaviar säljs för 100 kronor tuben.

Svenskt kaffe finns på hyllan.

Svenskt lösgodis.

Handlade svensk mat för 100 000 kronor

Ann-Marie har jobbat i den skandinaviska butiken i 26 år. Hon kom från Stockholm till Texas på grund av sin makes arbete, klev in i butiken av en slump – och fick frågan om hon ville börja jobba där. På väggen hänger fotografier från mer än tjugo år tillbaka.

Ann-Marie pekar på en bild av sig själv och Ulf Dahlén, som då spelade i NHL-laget Dallas Stars. Det var första julen hon jobbade här, 2002. Då bodde det flera svenska hockeyspelare i trakterna.

Spelarna hade ofta hela familjer på besök från Sverige. Då handlade det inte om några enstaka påsar Plopp som skulle inhandlas. Det kunde vara tio, tjugo backar julmust. Fem, sex julskinkor. Glögg, ost, prinskorv, chokladaskar. Allt beställt månader i förväg. Allt importerat.

– Varje jul kom de och köpte för typ 10 000 dollar var.

Alltså: nära 100 000 svenska kronor.

Säckvis med svenskt godis

Längst bak i butiken brummar en dammsugare.

Arbetare lägger sista handen vid ett svenskt fikarum, målat i blågula färger. Där hoppas Ann-Marie kunna servera kanelbullar under VM. Runtom i butiken har hon pyntat med fotbollar, svenska dukar, servetter, blågula detaljer och en liten fotbollsplan.

– Så det här kommer bli ”super busy”. Jag har anställt en till person bara för att vara här i tre veckor, säger Ann-Marie.

Landslaget ska bo i Frisco, på lyxresort, och träna på FC Dallas anläggning. Wooden Spoon ligger bara ungefär tjugo minuter från hotellet.

Och spelarna är inte de enda som väntas vara sugna på något svenskt.

Svenskt godis har blivit viralt i USA. Efter skolan och på helgerna kan ungdomar stå i kö för Bubs, dödskallar och nappar i enorma påsar. Ibland säljer Ann-Marie godis för motsvarande 10 000 kronor om dagen.

Hon gör en svepande rörelse mot hyllan där sex godispåsar, stora som potatissäckar, ligger.

– Det där är ingenting – det säljs på en vecka, säger Ann-Marie.

Men VM blir en helt annan nivå, spår hon.

Svenska fans väntas flyga in i tusentals. Hon är stolt över att ha landslaget på plats i närheten. Sverige avslutar dessutom gruppspelet mot Japan utanför Dallas i slutet av juni.

– Jag hoppas att vi får se dem, säger hon.

Det återstår att se.

Men fem dagar senare står det klart: falukorven har i alla fall hunnit fram i tid.

TIPPA HELA VM – TÄVLA OM FINA PRISER I VM-PROFETEN

GÖR DIN DRÖMELVA TILL VM – TA UT DIN VM-ELVA HÄR

Nivas oro: ” Då är Blågult halvt dödsdömda”

Nivas oro: ” Då är Blågult halvt dödsdömda”

21:56

”Zidane? Nej för fan, Dembélé”

https://akamai.vgc.no/v2/images/820b7a81-1629-39d9-b666-5bedbc217209?format=auto&w=1000&s=0852848f8105cdcb0b7ca8663d4789a8197c4010

Uppdaterad 09.22 | Publicerad 09.22

Har svenska landslaget Zinedine Zidane eller Ousmane Dembélé på högerbacken?

Sportbladet reder ut saken med Elfsborgs Stefan Andreasson.

– Alexander Bernhardsson är den bästa spelaren vi någonsin haft. Jag har sagt att han ska vinna Ballon d’Or, säger klubbchefen.

Här landar landslaget i Dallas

Här landar landslaget i Dallas

0:29

I Elfsborg var han ett under av elegans.

Alexander Bernhardsson gled fram med bollen som på skridskor och bjöd på snirkliga finter i extremt hög fart. Ofta skruvade han i sina avslut i bortre gaveln. Han ansågs vara en av seriens mest sevärda spelare.

Sedan flytten till tyska Holstein Kiel har 27-åringen delvis skolats om till wingback och blivit en klart mer defensiv spelare, även om han i klubblaget också används i mer offensiva roller.

I Graham Potters Blågult spelar han rakt av som wingback. I Emils Holms frånvaro ser göteborgaren ta en startplats i VM-premiären mot Tunisien. I genrepet mot Grekland stod han för en klart godkänd insats.

”Jag har lärt mig defensiven”

När jag pratade med Elfsborgs klubbchef Stefan Andreasson en gång i Borås Arenas katakomber jämförde han dig med Zinedine Zidane. Nu är du sedan tid tillbaka mer defensiv, och wingback? Är det kul?

– Haha. Jo, det ändras med åren. Jag var väldigt offensiv i Elfsborg och sen gick jag till Tyskland och fick en lite mer defensiv roll. Man har fått lära sig olika roller. Det är viktigt som fotbollsspelare. Då blir man bättre och kan straffa olika ytterbackar man möter, säger han och fortsätter:

– I Elfsborg var jag inte så bra defensiv men har lärt mig det nu. I Bundesliga fick jag vara wingback och mötte otroligt bra individuellt skickliga spelare och det fick man lära sig av.

Har du kvar dina spetsegenskaper offensivt när du inte får använda dem lika mycket?

– Jo, absolut det ligger kvar. Men jag har blivit en smartare spelare. Man har fått lära sig när man ska utmana och när man ska passa hem. Men kvaliteterna finns kvar!

”Nej för fan, jag får rätta dig”

När Sportbladet ringer Stefan Andreasson är han på hugget.

Hur ser du på att spelaren du jämförde med Zidane nu är wingback?

– Nej för fan. Jag får rätta dig här. Jag jämförde honom aldrig med Zinedine Zidane.

Även om vi pratar i telefon så kan jag se framför mig hur den charmigt vresige Andreasson skakar på huvudet på andra sidan luren. Nu tror jag att han ska döma ut mig fullständigt för att jag fått för mig att Andreasson jämfört Bernhardsson med en världsspelare.

– Så här är det. Jag har hyllat Bernhardsson x antal gånger och sagt att han är den bäste fotbollsspelaren vi någonsin haft i Elfsborg. Men jag jämförde ju inte honom med Zidane. Jag jämförde honom med Ousmane Dembélé! Han är en kopia av Dembéle. Jag har sagt att Bernhardsson ska vinna Ballon d’Or (priset till världens bästa fotbollspelare) men nu fick Dembélé det i stället. De två är likadana spelare.

Ousmane Dembélé vann Ballon d’Or 2025.

Om Bernhardsson: ”Det finns inget stopp”

Hur ser du på att Sveriges Dembéle spelar wingback?

– Bernhardsson är grym. Han har möjligheter att göra saker offensivt ändå. Det kanske kan passa honom ännu bättre att komma mer bakifrån i planen? Både till vänster och höger. Alex är följsam och hanterar det defensiva. Det offensiva är han helt enkelt född med. Han flyter förbi folk.

Avslutningsvis: kan han fortfarande vinna Ballon d’Or, tror du?

– Det är en resa att göra. Grejen är att han tog den långa resan från division fyra igenom alla divisioner. Han har haft så mycket skadeproblem. Men alltid kämpat tillbaka och nått landslaget och utlandet. Det finns inget stopp för honom, så har jag alltid känt. Jag vill dock inte lägga för stora krav på honom, avslutar Stefan Andreasson.

Innan han lägger till:

– Han kan börja med att komma med i VM:s världslag.

Nivas oro: ” Då är Blågult halvt dödsdömda”

Nivas oro: ” Då är Blågult halvt dödsdömda”

21:56

TV-special: 60 minuter BARA om Malmö – med Oscar Alsenfelt

https://akamai.vgc.no/v2/images/cb47bb6c-f67d-3530-bc68-2e2797993cdc?format=auto&w=1000&s=5d22eba8b684988bf8d8fbe01ae125f4919bfbcf

Malmö mobiliserar för ännu ett slutspelsår.

Lagbygget har kommit långt – men bara för det är inte dörren för fler nyförvärv stängd.

Här, i ett 60 minuter långt specialprogram bara om Malmö, går Sportbladet igenom truppbygget – och får det senaste från sportchefen Oscar Alsenfelt.

I studion: Hans Abrahamsson, Jonathan Knekta och programledare Amanda Diego.

Stenhårda kravet på klubben: ”Det är skitsnack”

Avslöjar spelet bakom Klas Dahlbeck-affären

Samtalet med NHL-stjärnan Rasmus Andersson

Öppnar för att värva brödraduon

Planen efter svängiga säsongen: ”Det här kommer vi att förändra”

Stenhårda kravet på klubben: ”Det är skitsnack”

Stora tappet till konkurrenten: ”Jag ångrar ingenting”

Förväntningarna på hemvändaren: ”Kommer bygga mycket kring honom”

Hyllar succéspelaren: ”Kan bli hur bra som helst”

Abrahamssons utspel om tillskottet: ”Vore emot all logik”